25ste Surabayaparty

Persoonlijke beoordeling: Geen
Indrukwekkend was de stilte van één minuut. Alle aanwezigen stonden op en bleven een minuut in stilte gedenken. Een stilte om respect te uiten voor onze kennissen, vrienden en familie die reeds zijn overleden. Met deze traditie werd de 25e Surabayaparty geopend.
Tientallen stonden reeds vroeg aan de zaal om toch maar een goed plekje te bemachtigen. “Hallo Mek, hoe is het, duh kok nog jong jij, haha jou haar al weg, Kaya apa, weet je nog BR?” aangevuld met Surabayaanse bekende vloeken ….”jantje ook”, Asu (hondje) en Kon……”. Onze ouders zouden “stokstijf staan” in hun graf als ze die (scheld)woorden hoorden. Tegenwoordig hele onschuldige woorden uitgesproken door de vroegere jago’s uit Surabaya die thans kalend, grijs en soms lichtelijk gebogen de zaal instroomden.
Woorden zo kenmerkend voor Surabayanen, zo amicaal waardoor onmiddelijk een gevoel van saamhorigheid ontstaat.
Zo de Surabayaparty is voor de 25e keer van start gegaan. In 1992 de 1e en thans de 25e keer. Van een veemarkthal met plaats voor ruim 1000 man naar zaal de Brug, klein, intiem maar oooo zo gezellig. In de 25 jaar is men nog steeds de jive niet verleerd, de wals wordt nog zwierig uitgevoerd en bij poco2 of de cumbia is de dansvloer stampvol.
Ook de muziek lijkt tijdloos te blijven op een maat die ietsje is aangepast aan onze huidige leeftijd. Op de klanken van “I Love You a Thousand ways”, “Crazy arms”, “Rock around the clock” aangevuld met Poco Poco nummers bleef de dansvloer overvol. Het was dringen geblazen in het Restaurant waar men volop kon genieten van de typisch Surabayaanse gerechten zoals tahu campur, rujak cingur en rawon. Na het eten bleef men nog volop hangen, nagenieten en kwamen de echte verhalen naar boven....echte verhalen van toen!
“Weet je nog mek, die vent …ah hoe heet die ook alweer?” “Itu lho met die mooie zus” ….”Ooo Carolien bedoel je” ..”ja ja klopt”.
“ik onthoud alleen de zussen man”…..hahahahaha een gebulder van het lachen.
“Ik kom uit Krembangan en jij waar woonde jij eigenlijk?” “Aduh…..wij woonden in Darmo..een beetje sjieke buurt en mochten niet naar Krembangan gaan hoor” . “Beroerd eigenlijk …1 stad kok met Noord en Zuid” en ze sloegen elkaar vriendschappelijk op de schouder.
“Lho…die ene kerel sie Dolf  aduh kasian al dood man”, “Oja…goede vent was hij. Kon altijd gonceng op zijn fiets”
Hier en daar werd een traantje gelaten op de klanken van muziekstukken die deden denken aan zijn overleden vrouw of haar overleden man.
De verjaardagstaart werd onder “Lang zullen ze Leven” binnen gereden door de 3e generatie kinderen van Surabayanen. Op mooie achtergrond klanken van The Nightbreakers werd de taart aangesneden. Iedereen kreeg daarna een stuk taart die persoonlijk werd aangereikt door onze kinderen. Als verassing werd ook het bestuur van de Stichting in het zonnetje gezet voor alle inspanning in de afgelopen de 25 jaar inspanning.
Dank aan The Nightbreakers, Ester Latama, Adindaband, Richard Pereira (soundmix), Isakuiki (catering), de Indischekraam uit Zeeland, de bloemen van Stekelenburg & Purvis, Sylvia & Koos (winnaars van de Jivewedstrijd), Cees Duifhuizen (camera), alle vrijwilligers van Stichting Adinda, voor alle gelukwensen, kadootjes, bloemstukken en DANK vooral aan al onze gasten die deze 25e verjaardag onvergetelijk hebben gemaakt.
Met al jullie support hopen we nog vele Surabayaparty’s te kunnen geven.

Ed, Inge, Frank & Nora

Mooi stukje Franko, ik wil er

Mooi stukje Franko, ik wil er nog het e.e.a. aan toevoegen, uiteraard alleen positieve dingen, tenminste daar wil ik mee beginnen. De hartelijke en vriendschappelijke ontvangst door de nog steeds jonge dames bij de entree. Dat zijn nog eens visitekaartjes waar menig vereniging of organisatie jaloers op zou zijn. Bij de entreetafel werden de gasten weer ondergedompeld in een warme ontvangst. kompleet met kusje hier kusje daar een omhelzing. na de betaling liepen de gasten door de zaal in en ook daar werden ze weer allerhartelijkst ontvangen, met een grap en en een grol. "kijk uit voor de traptreden"of "leun maar even op mij"en zo kwamen de minder valide mensen veilig in de zaal. Onvoorstelbaar, hoe het bestuur en de vrijwilligers hun taken uitvoerden.

Half twaalf kwamen de meeste vrijwilligers binnenrollen , hun auto's volgeladen met magnetrons, met bloemen, met instrumenten. Iedereen hielp mekaar, zelfs de catering werd geholpen met het naar binnen sjouwen van eten.

Een groot compliment voor onze jonge vrijwilligers, voornamelijk van de tak Purvis. Ook dat was hartverwarmend om te zien hoe naadloos zij zich aanpasten en hoe zij met de ouderen omgingen, en als ik me niet vergis was het voor de jonge Sarah een vuurdoop die zij heel goed doorstaan heeft.  Mijn hart loopt over van trots.

De muzikanten, ook weer vrienden uit Soerabaya, deden hun uiterste best met veel plezier, onze gastzangeres was ook al kind aan huis. Je snapt het gewoon niet. De zaal "de Brug" de perfecte locatie voor zo'n vriendenfeest. Een brug verbindt namelijk, in dit geval verbindt het vrienden met vrienden!! De  zaaleigenaar Arie.... geen kwaad woord over hem en ook niet over zijn team medewerkers. Niks is hun teveel. Zij zijn ook al vrienden geworden.

Dus als er alleen maar vrienden bij elkaar zitten dan moet het feest al bij voorbaat slagen toch?

Als er al negatieve dingen waren dan zijn die alleen door de organisatoren opgemerkt, de grote groep vrienden heeft er helemaal niks van meegekregen. Zo is de 25e  Soerabayaparty perfect verlopen met als verrassing de feesttaart voor iedereen een stukje. Er waren toch een dikke driehonderd mensen in de zaal en het moet jullie ook opgevallen zijn hoe vlot het uitdelen verliep. De mooiste boeketten en planten gingen over in handen van heel blije mensen tijdens de tombola en trekking van de entreebewijzen. Heel veel dank aan de familie Stekelenburg die verantwoordelijk was voor de ware bloemen en plantenzee. En wat te denken van de gratis kwee lapis soerabaya geschonken door Isaku iki. De bingo die ook blije prijswinnaars kende verliep ook heel goed. Last but not least onze Ando als aanmekaarkletser!! Hij heeft het keurig gedaan, hier en daar te keurig, hij hield zich zo strak aan het draaiboek dat een programma onderdeel veel te snel ging. Maar het allergrootste kompliment is toch dat jullie als bezoeker telkens weer present zijn, dat is voor de jarige organisatie het GROOTSTE kado, want zonder jullie hebben wij het nooit 25 jaar uitgehouden. Dus een diepe buiging en een groot applaus voor jullie en een dikke zoen vanaf het papier voor jullie allemaal. Tot een volgende Soerbayaparty..... bij leven en welzijn. Het ga jullie goed allemaal!!!!

Tawon Cerèwèt

Wow, afschoon ik in

Wow, afschoon ik in Jakarta- Indonesie  zit, ik kan me indenken hoe  "warm and friendly"

deze 25ste Surabaya Party was.

Graag fotos van deze " event ". ( he Ando je zal het zeker hebbben )

Bvb hartelijk bedankt.

Jos T

Hallo Jos,Onder Audio/Video

Hallo Jos,
Onder Audio/Video staan mooie beelden (opgenomen door George Ernst) van de Surabayaparty, 25 jaar. Hoop dat je een beetje meegeniet en de sfeer kan proeven.
Groeten,
Frank

Hi Frank Je wordt hartelijk

Hi Frank

Je wordt hartelijk bedankt

Groetjes

Jos T

Okay Jos.....tot je dienst.

Okay Jos.....tot je dienst. Alle Adinda videos kan je zien als je deze link klikt: